Паспорт и виза

Проверьте, нужно ли Вам иметь при себе паспорт, визу или другие проездные документы. Подробную информацию Вы найдете в нашем инструменте для проездных документов.

Какие документы

То, какие проездные документы Вам понадобятся, зависит от нескольких факторов:

  • Ваша страна отправления, трансфера и назначения;
  • Ваше гражданство;
  • Ваша страна проживания.

Советуем свериться с сайтом посольства той страны, которую Вы намерены посетить. Для получения подробной информации в отношении Вашей поездки воспользуйтесь нашим инструментом для проездных документов.

Scan your travel documents

To help you save time at the airport, we offer a secure and user-friendly way to add your passport or ID document to your booking before departure. This lets us verify your travel document in advance, which can reduce manual checks at the airport.

You can scan and upload your travel document in several convenient ways:

  • Using your phone: If you have the KLM app installed, you can scan your passport or ID directly with your phone's camera, so you won't need to switch between devices. If scanning this way doesn't work on your phone, please check if the KLM app has permission to use your camera in your phone's settings.
  • Using your computer: If your laptop or desktop has a webcam, you can use it to scan your document. We recommend the handover solution below for better performance.
  • No camera on your computer? We offer a secure handover solution: you'll receive a QR code that allows you to continue the scan safely on your mobile device.

The tool reads the Machine Readable Zone (MRZ) of your travel document. This is the two or three lines of characters at the bottom of your passport or ID page. This zone contains essential information like your full name, nationality, date of birth, and document number. It is the only part of the document used to extract personal data during scanning. Your photo is not used.

Please note:

In some passports, especially for married individuals, only the maiden name appears in the MRZ. If your booking uses your married name and your document's MRZ lists your maiden name, this might cause a name mismatch. To avoid issues, please ensure the name in your booking matches the name listed in your document's MRZ.

  • We only request a travel document if it's required for your destination. For example, no passport is needed for flights within the Schengen Area.
  • When a document is required, uploading it in advance allows us to verify it digitally, which can help you skip the manual check by an agent at the airport. For most destinations, we require you to scan your document if you're using My Trip.
  • If your destination requires additional documents, like a visa, you might still need a manual check.

If you have a account with us, you can securely store your scanned passport or ID card. If only one document is saved, it'll be automatically linked to future bookings, saving you valuable time for each new trip.

  • Uploading a scanned document is required when adding it via My Trip or your account, as this ensures secure and reliable verification.
  • If scanning isn't possible, you can still manually enter your document details during online check-in or show your document to an agent at the airport.

Entry requirements differ by destination. If you're unsure if a passport, visa, or other document is required for your trip, you can check TravelDoc. This tool provides the latest entry regulations based on your destination, nationality, and travel route.

The scanning technology is provided by Scandit, a trusted and secure solution. It's designed with privacy in mind and fully complies with GDPR and other relevant data protection regulations:

  • All data is encrypted end-to-end during scanning and upload.
  • Scandit does not store any document information.
  • Your document is only stored temporarily in your booking, unless you choose to save it to your account.
  • You remain in control of your data at all times. You can view or delete stored documents via your account.

Adding your travel document in advance is a simple step that can make your travel experience faster, easier, and more comfortable.

Оформить визу

Если Вам необходимо оформить визу, наш партнер Sherpa позаботится о Вашем заявлении за определенную плату. Либо Вы можете подать заявление на визу самостоятельно через соответствующие органы. Чтобы пройти онлайн-регистрацию на веб-сайте KLM.com, Ваши проездные документы (виза или другие документы) должны быть полностью оформлены.

Часто задаваемые вопросы

К документам для путешествия относятся, конечно же, паспорта и удостоверения личности. А также визы, виды на жительство, справки о прививках и т. д. Какие именно документы для путешествия вам понадобятся зависит от стран отправления, пересадки и назначения, вашего гражданства и текущего места жительства. Сверьтесь с нашим инструментом для оформления проездных документов, чтобы получить более подробную информацию касательно вашей поездки. Вы можете зайти в раздел «Мое путешествие» на сайте KLM, чтобы предварительно заполнить свою личную информацию. Это поможет вам сократить время пребывания в аэропорту.

Это зависит от того, откуда вы прибываете, и куда и на какой срок направляетесь. Вы можете проверить, нужна ли вам виза, с помощью этого онлайн-инструмента.

Да, можете. В странах ЕС и Шенгенской зоны вы также можете путешествовать с удостоверением личности.

В пределах стран Шенгенской зоны паспорта не проверяются. Вам всегда обязательно нужно иметь при себе действительный паспорт или удостоверение личности. Это означает, что вы никогда не сможете лететь с просроченным паспортом.

Некоторые страны даже требуют, чтобы ваш паспорт оставался действительным в течение нескольких месяцев после перелета. Мы рекомендуем проверить срок действия вашего удостоверяющего личность документа задолго до вылета вашего рейса.